Sorularım; a) Euzü kuranda yoktur demek yada b) Vardır ama dolaylı olarak vardır demek. c) Ya da ayette geçen “Fe izâ kare’tel kur’âne festeız billâhi mineş şeytânir racîm(racîmi)” şeklindedir demek. d) Ya da eüzü kuranda vardır demek. e) Ya da bilmiyorum demek küfür değildir değilmi? Not: Dolaylı olarak geçmesinden kastım bir kaynaktan öğrendiğim kadarıyla kuran’da euzu billahi mineşşeytanirracim şeklinde geçmiyor, ancak senin de ifade ettiğin gibi ayette “festeiz billahi mineşşeytanirracim” geçiyor, dikkat edersen bildiğimiz euzu besmelede geçen euzu ifadesi hariç, diğer kelimeler dediğin ayette geçiyor, allah, festeiz dediğinde bu bir emirdir, bu emrin yerine getirilmesi de arapçada tekil şahıs için euzu şeklinde olur. dolayısıyla bildiğimiz euzu besmele dolaylı olarak kuran’da geçmiş oluyor, başka ayetlerde de euzu billahi diyerek başka konularda allah’a sığınılıyor. Saffet
Değerli Kardeşimiz;
Kur’ân-ı Kerim’de Cenab-ı Hak şöyle buyuruyor “Kur’an okuduğun zaman, kovulmuş şeytandan Allah’a sığın.” Nahl 98 Bu sığınma şekli de Eüzü Besmele’dir. Kur’ân’da Eüzü Besmele yoktur demek ile küfre girilmez. Cehalet bazı noktalarda küfürden ayrılır ve kafir olmak kolay iş değildir, özel bir çaba gerektirir. Vesveselere kapılmayın.
Selam ve Dua ile
Nurûlenvar Fetva Kurulu
Euzu Besmele ile başlamak emri ilahidir