Değerli Kardeşimiz;
Katılım bankalarına takvaen cevaz vermiyoruz, bunlar da sadece fetva da caizdir. Fetva da neden caiz olduğu meselesine gelince, bu tür bankaların çalışma prensibi faiz bankaları gibi değildir. Ekonomi sistemimiz de enflasyon denen vakıa mezhep imamları döneminde de günümüzdeki şekilde olmasa da vardı. Öncelikle katılım bankaları yaptıkları ve yapacakları işlemlerde fetva alarak yapmaktalar, çeşitli işlemleri İslâm’a uygun olacak şekilde düzenleyip bu şekilde iş yapmaktadırlar. Daha iyi anlaşılması için detaylandıralım;
Faiz bankaları, paranıza karşılık mevduat hesabı ile faiz verir. Paraya para verir, Katılım bankalarında ise kâr-zarar ortaklığı vardır. Kâr zarar ortaklığı İslâm’ın ticaret hükümlerine uygundur.
Faiz bankaları kredi verir. Yani size parayı verir siz ne isterseniz yaparsınız. Katılım bankaları para vermez, ev yahut araba alınacaksa sizin yerinize alır (kişiyle de islami usüllere göre yazılı ve sözlü şekilde anlaşarak) siz ona borçlanmış olursunuz. İslam’da borç sistemi caizdir. Faiz karşılığı para alıp vermek ise caiz değildir.
“Gecikme zammı” ne faiz bankalarında ne katılım bankalarında almak hiç bir şekilde caiz olmaz, ancak katılım bankasıyla ortaklık yapan kişi, başkalarından gecikme zammı alıyorlar diye sorumlu olmaz. Kişisel ortaklıkta bu böyledir. (Eğer katılım bankasında baştan sözleşme yapılırken borç zamanında ödenmez ise enflasyon oranında vade farkı alınır ibaresi var ise ve bunu kişi bunu kabul etmiş ise o zaman caiz olur)
Biz takvaen ne faiz bankalarıyla ne katılım bankalarıyla (kişinin zorunlu kalmadıkça) iş yapmasını tavsiye etmiyoruz.
Selam ve Dua ile
Nurûlenvar Fetva Kurulu
S.a. ya kusura bakmayın ama sanırım sitenin isminde bir hata var. Şöyle ki, نورو لنوار şeklinde olamaz. Şu şekil olması gerek نور ألأنوار
Türkiye finans katılım bankasında dert çözen finansman adında bir finansman var bu finansmanda parayı hesabınıza yatırıyorlar ancak sana parayı verirken o paraya vekil tayin ediyor bu caiz midir