Anasayfa / Fetvâ / Ekonomi / Finans Kurumları / Kâr mahrumiyeti bedeli caiz mi?

Kâr mahrumiyeti bedeli caiz mi?

Kâr mahrumiyeti

Kâr mahrumiyeti

Selamun aleykum ve rahmetullah. Katılım bankaları, borcunu zamanında ödemeyen müşterilerinden kâr mahrumiyeti bedeli adı altında bir ücret talep etmektedir. Katılım bankaları bu bedeli faiz olarak değil bir zararın yani kâr yapamamanın tazmini olarak değerlendirmekte, kendilerini böyle savunmaktadır. Oysa ben bunun faiz olup olamayacağı konusunda ikilemde kaldım. Bu konu hakkında bilgi verebilirseniz memnun olurum. Hakan

Değerli Kardeşimiz;

Sözleşmenizi yaparken bu hususlar sözleşmede belirtilmiş olması gerekir bu durumda bedel caiz olur. Elbette bu oran fahiş fiyatlarda uygulanıyor ise suistimal olur ancak eflasyon oranında uygulanıyor ise caizdir.

Selam ve Dua ile

Nurûlenvar Fetva Kurulu

7 Yorumlar

  1. B. Gültekin Çetiner

    Bank Asya’da kredi kartı ödemede gecikme olunca ekstrede faiz yerine kar payı Albaraka’da ise kar mahrumiyeti yazıyormuş. Tam komedi! Ha ha.

  2. Ne kadar katılım bankası varsa, ne kadar karz kullandirdilarsa ne kadar kfd kullandirdilarsa aldıkları kar mahrumiyeti kadar emi HEEE emi

  3. B. Gültekin Çetiner

    Diğer İslam ülkelerinde İslami kılıklı Bankalar kredi kartı ödemeleri gecikince ekstrede ne yazıyor acaba? Bizde kar payı ve kar mahrumiyeti

  4. B. Gültekin Çetiner

    Katılım Bankaları gecikme faizine “kar payı mahrumiyeti tazminatı” veya “gecikme kar payı” diyor. Artık müşteri hangisini yerse.

  5. Bir katılım bankasından öğrendiğim kadarıyla şaibe içerikli bu tür alınan bedeller bankada özel bir hesapta toplanıyormuş ve katılım hesabı olan müşterilerin hesaplarına yansıtılmıyormuş. Sözkonusu şaibeli paraların biriktiği hesaptaki para hayır kurumlarına dağıtılıyormuş.

  6. Mehmet S. Çınar

    B. Gültekin Çetiner kardeşim,
    Albaraka kartı kullanıyorum, geciktirirsen seni herhangi bir yük altında bırakmamak ayrıca böyle vesveselere düşürmemek için sadece kredi kartını geçici kullanıma kapatıyorlar,
    Masraf çıkarmıyorlar.

    Sen borcunu ödeyince tekrar açılıyor.

    Nereden çıkarıyorsunuz, iftira büyük günahlardan.
    Hee Mee diyerek islami finans sisteminin bug ‘larını bulmuş gibi tavırlar falan,
    Araştırma yapmanızı öneriyorum. Okuyun.

  7. Mehmet S. Çınar

    Burcu hn.
    Karz demesini biliyosunuz, karz da sıfır masraf sıfır komisyon olduğunu bilmiyosunuz galiba,
    Karz dediğiniz bildiğinz ödünçtür,
    Arkadaşınıza ödünç verip ertesi gün aynen almanız gibidir,

    Sizde araştırın lütfen

Bu konuyla ilgili Yorum Yapın

Mailiniz yayınlanmayacak



Başa Dön