Anasayfa / Fetvâ / Aile / Çocuk / Çocuğa “Elisa” ismi caiz mi?

Çocuğa “Elisa” ismi caiz mi?

  • Elisa ismi caiz mi
Elisa isminin anlamı cennet kapısında bekleyen meleklerin ismi olduğu söyleniyor. Bu ismin koyulmasında bir sakınca var mıdır ? Merve

Değerli Kardeşimiz;

Cennet kapısında bekleyen melek anlamına geldiği doğrudur ancak tek anlamı bu değildir kaldı ki bu isim Müslümanlar arasında değil, Hıristiyanlar arasında  oldukça yaygındır. Günümüzde bu ismi çocuğa koymak uygun olmaz. Mübah olan güzel olan, Peygamber tavsiyesi olan çeşitli hanım isimleri vardır. Doğru ve güzel bir isim koyulması, çocuğun anne babası üzerindeki haklarından biridir. Bizim isim tavsiyelerimizi görmek için ..::Tıklayın::..

Selam ve Dua ile

Nûrulenvar Fetva Kurulu

Gelen Aramalar:elisa isminin anlamı,elisa ne demek,elisa anlami,elisa isminin anlamı fetva,elisanın anlamı

13 Yorumlar

  1. Bende kizima elisa miray ismi düşünüyorum çok farklı yorumlar var elisa için hiristiyanlar arasında yayginmis benim bildiğim cennet kapısında melek adi biliyorum.

  2. Siz bilirsiniz arapça anlamı çok güzelmiş ama HIV yani AIDS hastalığının tespiti için yapılan testin adı da Elisa testi benim de bir akraba söyledi bu ismi ama ilk aklıma gelen o test oldu ne

  3. Kuranda Enbiyâ ve al-i İMRAN sûrelerinde geçiyor. Hz. Zekeriya’nın eşinin adı olduğunda doğrudur.

  4. o testin adı elisa değil eliza bi kere 🙂

  5. benim yiğenim ismi elisa olsun istiyorum çok karışık yorumlar var kime güveniyim

  6. ha elisa ha melisa ha lisa ne farkeder. tc yavaş yavaş hıristiyan oluyor değil oldu bile. bundan sonra pazar günleri kilisaya ayine gidelim. oda lisa

  7. Benim de kizimin ismi Elisa bende internetten araştır dimda cennette meleklerin isminden oldu için vermistim arapcada geçiyo diye daha sonra almanca dediler italyanxa dediler içim bi rahat etmedi inşallah güzel bir isim vermişimdir rabbim büyük artırıyorum hala caiz konulur diyede yazi geçiyo 🙂

  8. Hocam kizimin ismi elisa icimi rahatlatin lütfen yoksa kizima takma isim takicam kağıt üzeri cok zor ama isim de değiştir mek zor olucak kizim 9 yaşında 🙁 çünkü lütfen lütfen lütfen hocam

  9. bu ısım yahudı kökenlı elizabet ısmınden gelme ısteyen versın ..zaten bır tuhaf olduk eski türk isimlerinin suyu çıktı şımarık bır mıllet olduk ne ısım vercez şastık Allah sonumuzu hayır etsın amın

  10. ne diyem mahmut mu diyem

  11. Elisa ismi caizdir diye duymuştum cennet kapısını bekleyen melegin adı hz. Zekeriya nın hanımın adı ayrıca allah ın ahdı yemini anlamına geliyor bence sakınca yok gibi ama yinede araştırma icindeyim

  12. Gençler sakin olsun. Allah isim koymak ile ilgili hiçbir bilgi vermemiş hiçbir delil indirmemiştir. İstediğiniz ismi verin, Allah ın bu konuda bir uyarısı yoktur. Kulaktan dolma rivayet bilgilere göre hayatınızı şekillendirmeyin. Kurana uyun, Kuran okuyun. Allah adına uydurulanlara itibar etmeyin. Allah adına yalan uydurandan daha zalim kim olabilir.

  13. Arkadaşlar cennet kapısında bekleyen meleğin ismi RIDVAN’DIR elisa degil…..

Bu konuyla ilgili Yorum Yapın

Mailiniz yayınlanmayacak



Başa Dön